Collectes Collectes
Collecte op afstand
Niet in de kerk, maar wel verbonden? En u wilt bijdragen aan de collecte?
Dan kan op twee manieren: met de Givt-app of met een gewone bankoverschrijving.

De Givt-app gebruiken

De ‘Givt-app’ moet daarvoor op uw telefoon of tablet zijn geïnstalleerd.
Met de Givt-app scant u de QR-code hiernaast en u volgt verder de instructies in de app.
Als u de kerkdienst beluistert met de app "kerkdienstgemist", ziet u het logo van Givt in beeld en kunt u vanaf daar doorklikken.

Wij zijn enthousiast over de Givt-app als efficiënte en zeer veilige manier van geven.
Vooral voor de niet zo grote bedragen. Zowel voor u als gever en voor de kerk als ontvanger biedt het systeem een overzichtelijke en makkelijke boekhouding.
Eerst meer weten over de Givt-app en wat daar mee samenhangt?
Hier vindt u meer informatie.

Als u de app meteen wilt installeren, ga dan naar uw app-leverancier, en download gratis de Givt-app!

Bankoverschrijving

Als u liever met rechtstreeks zelf een bedrag overmaakt kan dat natuurlijk ook. U schrijft dan rechtstreeks een bedrag van uw eigen bankrekening over naar de kerk, als een gewone betaling. Dat kan naar rekening NL98INGB 0000626040 t.n.v Hervormde Gemeente Kapelle. Vermeldt u dan “collecte”.

In de collectezak
Als we elkaar daadwerkelijk ontmoeten in de kerkdienst in het kerkgebouw, collecteren we met de vertrouwde collectezakken. Daarin kunt u geven met contant geld, met vooraf gekochte collectebonnen of met de Givt-app.
Zowel het werken met collectebonnen als met de Givt-app heeft het voordeel dat uw gift aantoonbaar is voor de belastingdienst, zodat u die gift kunt opvoeren als aftrekpost bij uw belastingaangifte.

Collectebonnen
Collectebonnen koopt u vooraf en gebruikt u vervolgens net als contant geld in de collectezak. De bonnen zijn verkrijgbaar voor € 20,00 per vel. Op zo'n vel treft u 20 collectebonnen aan. Deze vellen kunt u bestellen door € 20,00 of een veelvoud van dit bedrag over te maken naar rekeningnummer NL98INGB 0000626040 van de Hervormde Gemeente Kapelle onder vermelding van "collectebonnen". Vergeet u niet uw adres te vermelden bij uw bestelling.
Als het bedrag op de rekening van de kerk staat, worden de bonnen bij u thuisbezorgd. De bezorging vindt meestal op zaterdag plaats.

Meer over de Givt-app
Op de website van de Givt-organisatie staat veel informatie over hoe het systeem werkt.
Met name onder het kopje FAQ zult u veel van uw vragen beantwoord zien.
Het filmpje hieronder geeft een eerste overzicht.

Givt - Samen blijven geven - Geven op afstand from Givt on Vimeo.

Actie Kerkbalans
Naast de collecten in de kerkdiensten is er ook de vrijwillige bijdrage. Jaarlijks vragen we elkaar hoeveel we dat jaar kunnen bijdragen aan het kerkewerk.
Voor het plaatselijke kerk zijn is dat verreweg de grootste geldstroom. Actie Kerkbalans is daarom van groot belang voor onze gemeente.
Lees hier meer over de Actie Kerkbalans.